Sjekk noen av karrieremulighetene i Larvik - uten storbyens stress

Drømmejobben kan like gjerne vente på deg i Larvik som i storbyen. Her finner du spennende stillinger i voksende selskaper med kort vei til ansvar, beslutninger og et bedre liv uten lang pendling. Møt ni arbeidsgivere – og ni unge ansatte som forteller hvorfor de trives i Larvik.

09

LAUD MEDIA

Bransje: Teknologi, lyd og bilde. Produksjon in-house av av software og hardware. 
Lokasjon: Hovedkontor i Larvik, har også kontor i Den Haag i Nederland.  
Ansatte: 34 i Larvik, 2 i Den Haag.  
Kontakt: v.barth@laud-media.com

Besøk nettstedet

06

– Vi er entuasiaster som ser etter entusiaster

Vidar Barth, adm. dir Laud Media

Hva slags kompetanse er dere på utkikk etter for tida?


– I Laud Media beveger behovet seg i takt med utviklingen i markedet, behovet fra kundene, og veksten i bedriften. Når det er sagt, vil det største behovet hos en utviklingsbedrift alltid være nettopp det: utviklere. Full-stack programvareutvikleren med lang og bred erfaring. Den egenstuderte nerden med en spennende, relevant spisskompetanse. Hardwareutvikleren med interesse for lyd og kreativ automasjon. Vi er åpne og interessert. Laud Media leverer også digital grafisk design og videoproduksjon, så kreative talenter som ønsker å jobbe et sted med varierte oppgaver for store aktører, kan fort være aktuelle. Så lenge du har en genuin interesse for faget ditt, er du interessant for oss. Vi er entusiaster som ser etter entusiaster.

Nysgjerrig på Laud Media? Her svarer de på flere av våre spørsmål!

02

– Å kunne ha en sentral rolle fra idé til ferdig produkt er veldig spennende!

Hans Eirik Bull, senior hardware engineer Laud Media

– Jeg begynte å jobbe hos Laud Media høsten 2016. Jeg hadde nettopp fullført informatikk og automatiseringsstudiet i Porsgrunn. Studiet var mer rettet mot automasjon og systemutvikling, men jeg har alltid vært interessert i elektronikkfaget. Det å kunne ha en sentral rolle fra idé til ferdig produkt synes jeg er veldig spennende!

– Jeg synes det er helt topp å jobbe i en mellomstor bedrift. Her er vi mange nok til å ikke være «helt på felgen» dersom noen er borte fra jobb, samtidig som man blir kjent og får et forhold til alle som jobber her. Vi har også flotte lokaler med god plass, og alle har sitt eget kontor.

Les mer om hvorfor Hans Eirik trives i Laud Media

Ta kontakt med Laud Media

Bergene Holm 2

BERGENE HOLM

Bransje: Treindustri
Lokasjon: To fabrikker i Larvik og Kvelde og hovedkontor ved Amundrød nær E18. 
Ansatte: 150 i Larvik og ca. 470 totalt i selskapet. 
Kontakt: unn.asker.olsen@bergeneholm.no

Besøk nettstedet

Bergene Holm 3

– Hos oss får medarbeiderne større og bredere ansvar

HR- og bærekraftdirektør Unn Asker Olsen

Hva slags kompetanse er dere på utkikk etter for tida? 

– Vi har ulike stillinger i selskapet som krever ulik kompetanse. Alt fra produksjonsmedarbeidere, vedlikeholdsmedarbeider, ledere og fagspesialister. Det som kjennetegner alle stillinger, er digital kompetanse, samarbeidsegenskaper og fleksibilitet. Våre verdier er Bryr oss, Tar ansvar, Er modige og jobber sammen. Det er grunnverdiene som vi vil at våre nye og gamle medarbeidere skal kjenne seg igjen i. 

Nysgjerrig på Bergene Holm? Her svarer de på flere av våre spørsmål!

2025 08 30 Christoffer Anvik Due

– Ville ikke valgt annerledes om jeg fikk valget på nytt

Christoffer Wibe Due, løsningsarkitekt IT og digitalisering

– Bergene Holm er et flott sted å jobbe! Trivelige kollegaer, spennende problemstillinger og interessant bransje. Sitter på hovedkontoret i en rolle som løsningsarkitekt tilknyttet IT-avdelingen. Selskapet har en fremoverlent digitaliseringsstrategi, og det er spennende å kunne bidra her.

– Vokste opp i Oslo og var skeptisk til å flytte nedover til Larvik, men alle disse bekymringene viste seg å være ubegrunnet. Har nå bodd her i over fire år, fått to av tre barn her og ville ikke valgt annerledes om jeg fikk valget på nytt. Larvik leverer!

Les mer om hvorfor Christoffer trives i Bergene Holm

Ta kontakt med Bergene Holm

Øyvind Stokstad Avonova (1)

AVONOVA

Bransje: Bedriftshelsetjenester
Lokasjon: Hovedkontor i SAGA-bygget i Hammerdalen, Larvik. Har også kontorer i Porsgrunn og Sem i Vestfold.  
Ansatte: 200 i Larvik, 650 nasjonalt.  
Kontakt: Marius.Karlsen@avonova.no

Besøk nettstedet

Avonova 3

– Du blir sett og du blir en viktig del av laget

Rekrutteringsansvarlig Marius Haugerud Karlsen

Hva slags kompetanse er dere på utkikk etter for tida?

– Vi er generelt alltid på jakt etter flinke folk, men det varierer hva som er ledig av stillinger. Vi vil prate med alt fra selgere, utviklere, markedsførere, HR, Key Account Manager, kundeservice og helsepersonell. Vi har en stor organisasjon med veldig mange ulike roller internt hos oss. Men du blir sett og du blir en viktig del av laget. Man får kanskje i større grad muligheter for ansvar og innflytelse.

Nysgjerrig på Avonova? Her svarer de på flere av våre spørsmål!

Tina Ny

– Så ikke for meg at det var så lett å få jobbe med dette i Larvik

Tina Reza Holt, tjenestedesigner hos Avonova

– Jeg flyttet hjem til Larvik med mannen min da jeg var gravid med eldstemann i 2020. Som mange andre var det nærheten til familie og lavere boligpriser som lokket oss hjem. I utgangspunktet var jeg forberedt på å fortsette å jobbe for konsulentselskapet jeg var ansatt i i Oslo. Utdanningen min er innen UX og tjenestedesign så jeg jobber med å gjøre produkter og tjenester så brukervennlige som mulig. Jeg så ikke for meg at det var så lett å få jobbe med det i Larvik.

– Samtidig holdt jeg et øye med Avonova på Finn.no, da jeg hadde hørt at de var en bedrift i vekst og mistenkte at de kanskje trengte en som meg. Da jeg var i permisjon dukket det opp en stillingsannonse fra Avonova som ropte mitt navn, og jeg begynte å jobbe her i juni 2021.

– Det er et veldig ungt miljø, hvor alle er veldig engasjerte for at vi skal lykkes sammen. Selv har jeg fått muligheten til å utvikle meg, og fått mer ansvar og flere utfordringer i Avonova enn jeg tror ville vært mulig like raskt i Oslo.

Les mer om hvorfor Tina trives i Avonova

Ta kontakt med Avonova

Merete Berdal Jotron 17

JOTRON

Bransje: Produksjon av kommunikasjonsutstyr
Lokasjon: Hovedkontor på Ringdalsskogen 8, 3270 Larvik (andre lokasjoner: Oslo, Houston, Newcastle, Singapore, Kaunas, Amsterdam).
Ansatte: pr 30.06.25 – Larvik: 208 - totalt i Jotron gruppen: 407
Kontakt: Line.Moller@jotron.com

Besøk nettstedet

Jotron Kampanje 3

– Vi har et sterkt fagmiljø med høy teknologisk kompetanse

Line Dybvik Møller, HR-direktør

Hva slags kompetanse er dere på utkikk etter for tida?

– Jotron søker bred teknologisk og operativ kompetanse, med særlig vekt på ingeniører med kompetanse innen embedded software, frontend/backend, digitalisering og Cyber Security. Men vi ser også etter systemingeniører, supportingeniører og testingeniører. Vi ansetter også til en rekke andre stillinger som for eksempel prosjektledelse, salg, innkjøp, HR og finans.

– Å jobbe hos Jotron i Larvik gir blant annet nærhet til beslutninger og kort vei til ledelsen, noe som gir ansatte større påvirkning og rask respons. Vi har et sterkt fagmiljø med høy teknologisk kompetanse, samtidig som det er oversiktlig og inkluderende.

Nysgjerrig på Jotron? Her svarer de på flere av våre spørsmål!

Image (1)

– Gode muligheter for personlig og faglig utvikling innenfor mange ulike fagfelt

Christoffer Brekkeseter, Systems Engineering Manager

– Jeg begynte å jobbe hos Jotron i 2019. Tidligere jobbet jeg i et firma innenfor samme bransje i Asker, og har en utdannelse innen elektronikk fra NTNU Gjøvik. Jeg opplever Jotron som en veldig fin arbeidsplass med stort fokus på arbeidsmiljø og god kultur, og det er gode muligheter for personlig og faglig utvikling innenfor mange ulike fagfelt.

– Som småbarnsfar er det ekstra verdifullt med korte avstander og lite tid i trafikken for at hverdagen skal gå opp. Selv bor jeg i Kvelde og bruker ca. 15 minutter til jobb. I Kvelde har vi kort vei til skole, barnehage, idrettsanlegg, svømmehall, butikk og ikke minst masse fine turmuligheter. 

 

Les mer om hvorfor Christoffer trives i Jotron

Ta kontakt med Jotron

Betonmast

BETONMAST

Bransje: Entreprenør- og eiendomsutviklingskonsern
Lokasjon: SAGA i Hammerdalen, Larvik 
Ansatte: 25 ansatte i Larvik, 75 i Betonmast Buskerud Vestfold AS og 547 i hele konsernet. 
Kontakt: christoffer.henriksen@betonmast.no

Besøk nettstedet

Christoffer Henriksen

– Vi har en strategi om å ansette enda flere rett fra skolen

Prosjektsjef Christoffer Henriksen

Hva slags kompetanse er dere på utkikk etter for tida? 

– Vår virksomhet er totalentreprenør og vi produserer store bygg. Vi er i vekst og søker stadig nye forsterkninger. Vi ser etter både ingeniører og ansatte med fagbakgrunn som er bygd på. Vi har også en strategi om å ansette enda flere rett fra skolen slik at vi kan være med å bygge opp kompetansen til den enkelte. En viktig forutsetning for å jobbe hos oss er at du er fremoverlent, masse energi og er positivt innstilt.

Nysgjerrig på Betonmast? Her svarer de på flere av våre spørsmål!

Norconsult Og Betonmast Inger Amundrød Og Eirik Trulsen Bakken 28

– Vi er en gjeng med mange forskjellige bakgrunner

Eirik Trulsen Bakken, assisterende prosjektleder Larvik

– Jeg startet i Betonmast Buskerud-Vestfold i august 2023. Før det har jeg studert i Stavanger og på Hawaii, jobbet 4 år som rådgivende ingeniør i Sandvika og 2 år som prosjektleder i AF Gruppen.

– Betonmast er en rå arbeidsgiver. Vi er en gjeng som trives i høyt tempo, har mange forskjellige bakgrunner, og prosjekter som spenner bredt. Vi er fremme i skoa og satser tungt på innovasjon og digitalisering. Som lokal Larvik-gutt er det ekstra stas at vi i Larvik og Stavern har vi levert Sjøparken som vant prisen for Årets Leilighetsprosjekt, og ikke minst SAGA som er byens råeste kontorbygg.

Les mer om hvorfor Eirik trives i Betonmast

Ta kontakt med Betonmast

Alås, Reen Og Avonova. Nora Sørsdahl, Øyvind Stokstad Og Poul Erik Hoffmann 9

TENDEN ADVOKATFIRMA

Bransje: Advokattjenester 
Lokasjon: Sanden 1 i Hammerdalen, Larvik. Som Vestfolds største advokatfirma har de også kontorer i Tønsberg, Sandefjord, Porsgrunn og Oslo. 
Ansatte: Åtte personer har basen i Larvik, totalt er de ca. 60 medarbeidere totalt hvorav 46 er advokater. 
Kontakt: https://tendenadvokat.no/jobbe-i-tenden

Besøk nettstedet

Larvik Næringsforening Ung 28

– Vi er alltid på jakt etter flinke folk

Ingvill Hellenes, advokat/partner i Larvik

Hva slags kompetanse er dere på utkikk etter for tida? 

– Vi er alltid på jakt etter flinke folk, som gjerne har opparbeidet seg en spisskompetanse, erfaring og/eller nettverk, som ser for seg å etablere seg i Vestfold. Vi tenker meget langsiktig i ansettelsesprosesser og er stolte av at vi generelt har lav turnover..

Nysgjerrig på Tenden Advokatfirma? Her svarer de på flere av våre spørsmål!

Annika Tegle Breisand 1 (1) (1)

– Får tillit og ansvar tidlig

Annika Tegle Breisand, advokatfullmektig 

– Jeg startet som advokatfullmektig i Tenden i januar 2025. Før det hadde jeg hatt flere roller i firmaet, først som trainee, deretter som advokatsekretær og til slutt som saksbehandler samtidig som jeg skrev masteroppgave der høsten 2024.

– Mine arbeidsoppgaver består i alt fra juridisk rådgivning til utforming av testamenter og kontrakter, til å representere en klient overfor en motpart, i eller utenfor rettsapparatet. Det gjør at arbeidsdagene blir varierte. Det er lav terskel for å stille spørsmål og få veiledning, samtidig som man får tillit og ansvar tidlig.

Les mer om hvorfor Annika trives i Tenden

Ta kontakt med Tenden Advokater

Farris Bad Hovedbilde Høy (1)

FARRIS BAD

Bransje: Spa-resort
Lokasjon: Batteristranda i Larvik
Ansatte: 215 personer /ca 95 årsverk
Kontakt: Tine Rosland, hotellsjef - tine.rosland@farrisbad.no

Besøk nettstedet

Tine (1)

– Arbeidsmiljø og trivsel for våre medarbeidere er i høyfokus på Farris Bad

Tine Rosland, hotellsjef

Hva slags kompetanse er dere på utkikk etter for tida? 

– Vi er alltid på utkikk etter dedikerte medarbeidere, med høy arbeidsmoral og en positiv innstilling. Du må være villig til å samarbeide på tvers av fagdisipliner, og ha et ekstra godt øye for service. Våre ansatte skal brenne for å gi gjestene våre den aller beste velværeopplevelsen!

– På Farris Bad er arbeidsmiljø og trivsel for våre medarbeidere i høyfokus. Å være en del av den lokale Farris Bad-familien vet vi mange setter stor pris på. 

Nysgjerrig på Farris Bad? Her svarer de på flere av våre spørsmål!

Anja Rossbach

– Som ansatt på Farris Bad har vi svært mange goder

Anja Rossbach, resepsjonist 

– Jeg begynte på Farris bad i 2018 og kom da fra stillingen som frukt- og grøntansvarlig hos en Meny-butikk i Oslo.

– Jeg har en meningsfylt hverdag i veldig hyggelige omgivelser. Som ansatt på Farris Bad har vi svært mange goder - både på eget hotell og hos andre Strawberry-hoteller. Dette gir meg en fin mulighet til private opplevelser på fritiden, kombinert med jobbhverdagen.

Les mer om hvorfor Anja trives på Farris Bad

Ta kontakt med Farris Bad

Lett Tak 2

LETT-TAK

Bransje: Produksjons- og byggebransjen 
Lokasjon: Hovedkontor på Hegdal, Larvik. 
Ansatte: 110 i Larvik, startet nettopp opp kontor i Danmark med to ansatte. 
Kontakt: edward.lowe@lett-tak.no

Besøk nettstedet

Lett Tak 5

– Gode fagfolk er for verdifulle til å la gå forbi

Edward Dancke-Løwe, produksjonsplanlegger/HR-rådgiver i Lett-Tak

Hva slags kompetanse er dere på utkikk etter for tida?

Vi ser kontinuerlig etter dyktige produksjonsmedarbeidere, montører og baser selv om det ikke foreligger et konkret behov akkurat nå. Vi oppfordrer derfor interesserte til å sende åpne søknader via nettsidene våre. Flinke folk er alltid velkomne. Akkurat nå er vi i gang med en ansettelsesprosess for nye montører. De første er allerede på vei inn, og vi oppfordrer flere til å søke. Gode fagfolk er for verdifulle til å la gå forbi.

Vi har et sterkt fagmiljø innen prosjektering og utvikling av takelementer, med ingeniører fra bachelor- til doktorgradsnivå. Fellesnevneren? Alle er taknerder – lidenskapelige og dyktige fagfolk innen statikk og konstruksjon. 

Administrative stillinger og roller i prosjektavdelingen lyses sjelden ut – rett og slett fordi folk trives og blir værende. Vi har lav turnover, og det er en styrke. Men vi oppfordrer likevel til å følge med og sende åpne søknader – behov kan oppstå, og vi vurderer alle henvendelser.

Nysgjerrig på Lett-Tak? Her svarer de på flere av våre spørsmål!

Mads E. Tonnessen Lett Tak 1 1 200X200

– Bedriftene her er mer villige til å satse på yngre talenter

Mads Elias Tønnessen, økonomisjef:

– Jeg trives godt! Gode kolleger og et godt arbeidsmiljø, spennende og varierte arbeidsoppgaver, og ikke minst et interessant produkt.

– Fordeler ved å jobbe i et mindre miljø enn i storbyene? Her er det kortere vei til ansvar og større mandat. Flere muligheter for unge og ambisiøse ansatte. Mindre konkurranse om de gode jobbene enn i storbyene. Bedriftene er mer villige til å satse på yngre talenter.

Les mer om hvorfor Mads Elias trives i Lett-Tak

Ta kontakt med Lett-Tak

Skagerak Sparebank 8

SKAGERAK SPAREBANK

Bransje: Bank og finans
Lokasjon: Sigurds gate 1 i Larvik sentrum.  Totalt 11 kontorer i Telemark, Vestfold og Agder.
Ansatte:
Ca. 30 i Larvik, 150 totalt
Kontakt: Nina Fevik, lokalbanksjef avd. Larvik: nfe@skagerraksparebank.no

Besøk nettstedet

Skagerak Sparebank 3

– Vi jobber i en bransje med høy endringstakt

Nina Fevik, lokalbanksjef avd. Larvik

Hva slags kompetanse er dere på utkikk etter for tida? 

– I Skagerrak Sparebank jobber vi for å gjøre en forskjell i folks økonomiske hverdag, og de fleste ansatte hos oss jobber dermed med kundebehandling og rådgivning innen forsikring, sparing, lån og kreditt – både mot privat- og bedriftsmarkedet. Når vi ansetter er det derfor et stort pluss dersom du allerede har opparbeidet deg erfaring innen bank- og finansbransjen. I tillegg ønsker vi at nye ansatte minimum har en bachelor-grad innen stillingsrelevante fagområder.

– Videre er det viktig med gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper, samt at du trives med kundekontakt. Vi jobber i en bransje med høy endringstakt, der det også er nødvendig med god IT-forståelse, løsningsorientering og evnen til å ta i bruk nye digitale verktøy.

– I tillegg til vår kjernedrift, så har vi også andre spennende muligheter innen stab/støttefunksjoner som IT, HR, økonomi, marked og kommunikasjon.

Nysgjerrig på Skagerak Sparebank? Her svarer de på flere av våre spørsmål!

Skagerak Sparebank Oppdatert

– Får flere muligheter internt til å utvikle seg om man ønsker

Christina Elisabeth Tanggaard, kundebehandler Skagerak Sparebank

– Jeg startet som vikar juni 2019 og fikk fast stilling i kundesenteret fra 2020. Jeg kom fra stillingen som rådgiver i OBOS Tønsberg der jeg var et år før jeg startet her. Før det jobbet jeg på hovedkontoret til OBOS i Oslo. Jeg har også en bachelor som førskolelærer og en bachelor i markedsføring fra høyskolen Kristiania.

– Jeg trives veldig godt, og føler at man har fått flere muligheter innad i bedriften til å utvikle seg om man ønsker det. Det er mange spennende fagområder i banken som gir flere muligheter. Jeg har jobbet i flere forskjellige avdelinger i banken og vært med på ulike prosjekter siden jeg startet.

Les mer om hvorfor Christina trives i Skagerak Sparebank

Ta kontakt med Skagerak Sparebank